ZEISS DriveSafe szemüveglencsék

A szemnek autóvezetésnél tökéletesen kell teljesítenie: Rossz fényviszonyok között, vakító napsütés, köd, vizes vagy tükröződő útviszonyok esetén és nem szabad elfelejteni a közlekedés további résztvevőit sem. Megfelelő szemüveggel a hosszú és gyakori autóvezetés is kellemes és mindenekelőtt biztonságos. Azonban mire kell ügyelni az autóvezetéshez használt szemüvegnél?

Jó látás autóvezetéskor – különböző tényezők együttes hatása

Autóvezetéskor a jó látás különböző tényezőktől függ: Csillogásmentesen kell látnunk, visszatükröződés nélkül és éjjel is tisztán és éles kontrasztokkal kell találkoznunk. Egy további fontos pont a szemüvegkeret, ha ugyanis nem optimális a formája, akkor az akadályozhatja a látás egyes részleteit vagy ha nem ül kényelmesen az orrnyereg akkor gyakran lecsúszhat ami szintén zavaró. Ezen kívül a 40 éves kor felett kialakuló presbiópia is problémát okoz, amely alattomos módon rontja a látást. Azonban mindezeken a problémákon segít a megfelelő szemüveglencse és a jól illeszkedő szemüvegkeret. Ugyanis az autóvezetéshez javasolt szemüveg hatékony védelmet nyújt a tükröződéssel szemben

Három kívánság – egy szemüveg: ZEISS DriveSafe szemüveglencsék

A ZEISS az összes fenti szempontot beépítette az új ZEISS DriveSafe szemüveglencsébe, és létrehozott egy mindennaposan használható szemüveglencsét, amelyet azok a sofőrök is egész nap viselhetnek, akiknek korábban jelentős kényelmetlenségekkel kellett szembenézniük a gyenge látásuk miatt. És természetesen bárki más is, aki szeretné, hogy a vezetés még nagyobb élmény legyen
A megoldás a ZEISS DriveSafe-től

1. megoldás: Luminance Design® Technológia a ZEISS-től
A ZEISS DriveSafe szemüveglencsék optimalizált kialakítása figyelembe veszi a pupilla méretét rossz fényviszonyok között. Van egy felületkialakítás egyfókuszú lencsékhez és egy progresszívekhez. Az eredmény: pihentetőbb és jobb látás gyenge fényviszonyok melletti vezetés közben.
2. megoldás: DuraVision® DriveSafe réteg a ZEISS-től

A DriveSafe lencsénél a ZEISS egy új speciális réteget használ, amely számol a vezetés közben bekövetkező különböző szituációkkal, amelyek során a szemünknek meg kell birkóznia a tükröződésekkel. Ez is ugyanolyan kemény és könnyen tisztítható, mint a DuraVision® prémium rétegek, de eltér az antireflex rétege.

A DuraVision DriveSafe réteget különösen úgy fejlesztettük ki, hogy a 400 és 450 nm közötti hullámhossz tartományú fénysugarakat verje vissza, mely tartomány része a kimondottan xenon és LED fényszórók által kibocsátott kék spektrumnak. Az eredmény: akár 64%-kal kevesebb tükröződés a klasszikus prémium ZEISS rétegekkel összehasonlítva.
3. megoldás: ZEISS DriveSafe lencsekialakítás progresszív szemüvegekhez
A ZEISS speciális kialakítást kínál, hogy a vezetés progresszív szemüveggel is kényelmesebb és biztonságosabb legyen. Az optimalizált látótereknek köszönhetően a szem könnyebben vált fókuszt, amikor tekintetünket az előttünk lévő útról a műszerfalra vagy valamelyik külső vagy belső tükörre visszük. Csökken a fej vízszintes mozgása. Ugyanakkor az olvasórész úgy van kialakítva, hogy a szemüveget egész nap lehessen viselni, akár olvasáshoz is.
Röviden: A ZEISS DriveSafe az ideális megoldás nem csak vezetéshez, hanem egész napos használatra is. Legyen munkában, nézzen televíziót vagy szentelje idejét valamely hobbijának.

  1. Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel: Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt
  2. Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával: nagy mélységélesség, természetes térérzékelés
  3. Fénymentesség (sötétség) = szkotopikus látás tág pupillával: kis mélységélesség
  4. Gyenge fényviszonyok = mezopikus látás változó pupillamérettel: Nehéz körülmények a változó mélységélesség miatt
  5. Erős fényviszonyok = fotopikus látás szűk pupillával: nagy mélységélesség, természetes térérzékelés

 

Kevesebb irritációt okozó fényjelenség, mint például a délibáb és a tükröződések

Akár 43%-kal nagyobb köztes látómező, hogy könnyebben válthassunk fókuszt a műszerfal és a tükrök között. És akár 14%-kal nagyobb távoli látómező, hogy az útról átfogóbb képet kapjunk.